EWIDENCJA I ZDALNE ZARZĄDZANIE FLOTĄ TELEFONÓW Z FAMOC

W firmie, w której większość pracowników to osoby pracujące w terenie, zapewnienie sprawnej komunikacji ma kluczowe znaczenie. To gwarancja, że przedstawicie medyczni będą na bieżąco informowani o planowanych wydarzeniach i aktualnościach firmy.

Sanofi jest globalnym dostawcą usług zdrowotnych, zaangażowanym w odkrywanie, produkcję i dystrybucję leków, które mają poprawić stan zdrowia pacjentów na całym świecie. Grupa Sanofi zatrudnia w Polsce blisko 1300 osób, w tym 65% stanowią przedstawiciele medyczni pracujący na co dzień z lekarzami i farmaceutami w terenie. Specyfika ich pracy często uniemożliwia zdalne zalogowanie do systemu informatycznego firmy i uzyskanie dostępu do niezbędnych informacji. Ze względu na liczne spotkania oraz rzadkie wizyty przedstawicieli w centrali firmy, niezbędne okazało się stworzenie mobilnego kanału informacyjnego oraz zdalnego wsparcia dla użytkowników telefonów komórkowych.
FAMOC to kompleksowe rozwiązanie do zdalnego zarządzania smartfonami i tabletami w firmie. System udostępnia centralną bazę danych o zasobach mobilnych, umożliwia masową dystrybucję oprogramowania, poprawną konfigurację połączeń sieciowych i innych usług mobilnych, a także zabezpieczenie danych przechowywanych na urządzeniach zdalnych - wszystko to bez konieczności fizycznego dostępu do urządzeń. Dzięki intuicyjnej platformie webowej i automatyzacji procesów administracyjnych FAMOC sprawia, że zdalne zarządzanie urządzeniami przenośnymi staje się szybkie, proste i wolne od błędów.
Bardzo rozbudowaną sekcją systemu jest moduł konfiguracji terminali mobilnych. W wielu firmach czy korporacjach użytkownicy wykorzystują telefon lub palmtop jako podręczny komputer z zainstalowanym dodatkowymoprogramowaniem. Dlatego, oprócz podstawowych elementów, np. książki adresowej, konfiguracji może wymagać sekcja sieci WiFi, połączeń VPN, szyfrowanie telefonu i danych, instalacja programu antywirusowego, konfiguracja poczty email czy takie prozaiczne czynności, jak zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej, tapety czy klawiszy skrótów. Ręczne ustawienie tego typu informacji na każdym z telefonów jest nie tylko czasochłonne, ale i nużące. Dlatego FAMOC daje możliwość stworzenia specjalnych konfiguracji, które ułatwiają cały proces personalizacji i ustawień terminala.
Bardzo ważnym aspektem dla firmy Sanofi jest bezpieczeństwo informacji. Korporacyjne komórki to nie tylko zapisane kontakty, wiadomości czy zdjęcia. To również korespondencja email, konfiguracje dostępowe do firmowej sieci wewnętrznej, a także dostęp do różnych systemów informatycznych firmy. Dlatego też Sanofi zdecydowało się na usługę FAMOC, gdzie duży nacisk położono na bezpieczeństwo informacji i terminali. FAMOC umożliwia szyfrowanie danych oraz zarządzanie oprogramowaniem antywirusowym.

 

Stały kontakt i przepływ informacji z przedstawicielami medycznymi w terenie

Pracownicy stacjonarni ze względu na stały dostęp do zasobów firmy są na bieżąco informowani o wydarzeniach i aktualnościach organizacji. W łatwy i prosty sposób mogą skorzystać z platformy elearningowej i forum. Takie same możliwości i udogodnienia Sanofi postanowiło wprowadzić dla użytkowników w terenie, którzy dodatkowo z uwagi na częstotliwość zagubień urządzeń mobilnych potrzebowali narzędzia do zabezpieczenia danych przed utratą i dostaniem się w niepowołane ręce osób trzecich.
Taką możliwość zapewnienia efektywnej komunikacji centrali z przedstawicielami medycznymi dała Sanofi dedykowana aplikacja „S-A 24” działająca w oparciu o FAMOC. Dzięki niej przedstawiciel medyczny otrzymuje ważne dla niego i jego kanału regionalnego informacje, nowości, statusy i zaproszenia na wydarzenia w formie aktywnego paska na ekranie telefonu. Informacje podzielone są na dwa kanały: centralny - obligatoryjny i opcjonalny, w którym publikowane są treści, które nie są kluczowe. Użytkownik musi się świadomie zapisać do kanału opcjonalnego, aby móc otrzymywać jego treści. Kanały obligatoryjne przeznaczone są natomiast dla ściśle określonych grup użytkowników. Użytkownicy Ci są automatycznie zapisani do danego kanału (muszą otrzymywać publikowane w nim treści) i nie mogą się z niego wypisać. Użytkownicy mają również możliwość publikowania własnych treści w kanałach regionalnych, które subskrybują – treści te dostępne są dla innych użytkowników mobilnych oraz w intranecie firmowym.


Dlaczego FAMOC?

 
W dużej korporacji, gdzie liczba terminali mobilnych przekracza 200 czy 300, sprawne zarządzanie i ciągłość komunikacji to bardzo ważny element pracy i wyzwanie dla działu IT firmy. Dlatego FAMOC jest bardzo pomocnym narzędziem dla administratora, który może błyskawicznie reagować na błędy czy nieprawidłowe wykorzystanie urządzeń. Z tej perspektywy kluczowe funkcjonalności rozwiązania FAMOC to:
  • Uproszczone zarządzanie terminalami
  • Zdalna konfiguracja i aktualizacja aplikacji wewnętrznych firmy
  • Zdalna konfiguracja terminali -sieć, VPN, niechciane aplikacje
  • Ujednolicone i kompleksowe funkcje ochrony- backup, szyfrowanie, czyszczenie danych, monitor lokalizacji
  • Szybka kontrola i weryfikacja nieprawidłowo działających urządzeń
  • Kompleksowy mechanizm raportowania urządzeń, użytkowników, kart SIM, umów operatorskich
  • Możliwość tworzenia kont użytkowników ze zróżnicowanym poziomem dostępu do zarządzania
  • Współpraca FAMOC z popularnymi serwerami komunikacji m.in.: BlackBerry Enterprise Server, Lotus Domino czy Exchange

Zobacz inne przykłady

  • LOTOS
  • AVIVA
Zamów DEMO SYSTEMU

wypróbuj za darmo

Wszystkie pola są obowiązkowe

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij