FAMOC POMAGA ZMODERNIZOWAĆ PLATFORMĘ TELEFONII KOMÓRKOWEJ W GRUPIE AVIVA

 

Grupa Aviva w Polsce (dawniej Commercial Union) działa od 1992 roku i należy do największych instytucji finansowych w naszym kraju. Obsługuje 3,5 miliona klientów i zarządza aktywami o wartości 75 mld zł. W ramach cyklicznego przeglądu istniejących umów, Aviva podjęła działania mające na celu wybór nowego dostawcy usług telefonii komórkowej. Ostatecznie wybrano Orange Polska. Jedny z elementów projektu – realizowanym przez Integrated Solutions – było wdrożenie systemu Mobile Device Management (MDM).

„Jako instytucja z branży finansowej zwracamy szczególna uwagę na bezpieczeństwo, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu MDM. Musimy też spełniać wewnętrzne wymogi tzw. Aviva Policy dokładnie opisujące, co powinno być zabezpieczone na urządzeniach przenośnych” – Piotr Kowalski, Service Desk Manager, Departament IT, Grupa Aviva.

 

Modernizacja platformy mobilnej

Aviva regularnie podejmuje działania mające na celu przegląd ofert dostawców usług.
Niedawno zdecydowano o wyborze nowego operatora telefonii komórkowej. Projekt ten miał
na celu obniżenie stałych kosztów utrzymania rozwiązań mobilnych i zwiększenie ich bezpieczeństwa. Jednocześnie miał udostępnić nowe, innowacyjne rozwiązania pracownikom grupy Aviva. Przedstawiciele firmy postawili sobie za cel także: wymianę aparatów użytkowników, w tym zmianę technologii BlackBerry na Apple i Android; wdrożenie smartfonów i przygotowanie standardu dla tabletów; likwidację serwera BlackBerry i obniżenie tym samym kosztów utrzymania oraz w jak największym stopniu wykorzystanie usług outsourcingu. Ostatecznie wybrano ofertę Orange Polska i Integrated Solutions. Ostatnia z tych firm zrealizowała wdrożenie systemu Mobile Device Management (MDM).

Projekt wdrożenia systemu MDM rozpoczął się pod koniec marca 2013 r. Rozpoczęto wówczas testy zaoferowanego rozwiązania klasy MDM - FancyFon FAMOC. Cały projekt zakończył się zaledwie trzy miesiące później, w czerwcu 2013 r. „Przy wyborze rozwiązania typu MDM opieraliśmy się na dostępnej wiedzy z rynku. Zdecydowaliśmy się na nie, ponieważ wiedzieliśmy, że są już dostępne bardzo dobre rozwiązania umożliwiające zarządzanie urządzeniami mobilnymi, z których możemy skorzystać produkcyjnie” - mówi Piotr Kowalski, Service Desk Manager, Departament IT, grupa Aviva.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH FIRMOWYCH

„Najważniejszą korzyścią z wdrożenia systemu MDM jest zwiększone bezpieczeństwo danych użytkowników. Na drugim zaś miejscu możliwości zdalnego zarządzania i zdalnej pomocy pracownikom naszej grupy, a więc satysfakcja użytkowników. To główne miary sukcesu tego projektu” - mówi Piotr Kowalski.
Grupa Aviva - jako instytucja z branży finansowej - zwraca szczególną uwagę na  bezpieczeństwo. „Musimy w tym aspekcie spełniać wewnętrzne wymogi tzw. Aviva Policy. Dokładnie opisują one, co powinno być zabezpieczone na urządzeniach przenośnych. Dotyczy to m.in. takich kategorii jak: uwierzytelnianie, zdalne czyszczenie danych, anti-malware, przechowywanie emaili, limity czasu bezczynności, tworzenie kopii zapasowych, aktualizacje oprogramowania, zarządzanie urządzeniami, prywatność oraz szyfrowanie” - wyjaśnia Piotr Kowalski. Każdy telefon wydawany przez Departament IT Aviva do użytku musi być zaszyfrowany, MDM wymusza zaś zaszyfrowanie wbudowane w system telefonu. „Prowadziliśmy już z powodzeniem testy zdalnego ‘czyszczenia’. Natomiast w praktyce nie użyliśmy jeszcze tej funkcjonalności” - dodaje.

Korzyści biznesowe

• zwiększenie bezpieczeństwa danych firmowych,

• możliwość zdalnego zarządzania i zdalnej pomocy użytkownikom,

• obniżenie stałych kosztów utrzymania,

• wdrożenie innowacyjnych rozwiązań dla użytkowników.

Zobacz inne przykłady

  • LOTOS
  • SANOFI
Zamów DEMO SYSTEMU

wypróbuj za darmo

Wszystkie pola są obowiązkowe

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij